Planes

Hej,
Dzisiaj historia moich marzeń o przyszłości. Na początku chciałam zostać stewardessą. Podczas podróży uwielbiałam obserwować pracę obsługi lotniczej w tym pokaz pierwszej pomocy w przypadku niebezpieczeństwa. Zawsze chciałam, aby ludzie na pokładzie czuli się bezpiecznie gdybym to ja była stewardessą. Nauczyłam się na pamięć całej procedury postępowania stewardess podczas niebezpieczeństwa. Nie wiele jest książek dot. obsługi lotniczej, ale te do, których dotarłam przeczytałam jednym tchem. Zainteresowanie zostało głęboko w sercu... Pewnego dnia dostałam profesjonalny program komputerowy-symulator lotu. W kokpicie miliony przycisków. Nie wiedziałam co robić, naciskałam przyciski, samolot reagował jak chciała, wciąż włączały się alarmy - Pull up, Pull up i inne. Na YouTube obejrzałam kilkadziesiąt filmików i z czasem zrozumiałam, że to nie jest proste. Lecz nauczyłam się włączać silniki, zamykać drzwi, komunikować się z wieżą kontrolną po angielsku, planować wraz z komputerem trasę lotów. Cudowna zabawa...


Od tego czasu kolejnym marzeniem było zostać pilotem. Wzbijać się w chmury i dawać szczęście i bezpieczeństwo ludziom. Moje zainteresowanie trwa do dziś. Jakiś czas temu przeglądając tematy o samolotach natrafiłam na stronę flightradar. I już wiem, że to mój świat. Na stronie tej widać samoloty, trasy ich przelotu, prędkość, wysokość lotu i czy mają turbulencje. Właśnie dzięki tej stronie widziałam jak moja znajoma leciała do Meksyku. Zaczęłam prowadzić swój dziennik, w którym zapisuję wszystko o samolotach: rodzaje, z jakiego miejsca mają odlot, do jakiego przylot, godzina (ile leciał), jaka linia lotnicza, dystans i czy np. mają jakieś kłopoty. W dzienniku również znajduje się szkic Warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina jak również rodzaje klas w samolotach (ekonomiczna,biznesowa,pierwsza), przeróżne opisy jak i zdjęcia największych i najniebezpieczniejszych lotnisk świata. Na końcu notatnika wypisałam wszystkie samoloty, które są na świecie  opisałam ich budowę np.:  dot. napędu na dwa silniki turbowentylacyjne, masy i ile osób może pomieścić oraz jakie ma wymiary.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz